tom007, dzieki, jest to bardzo istotne, już zmieniłem info.
Dudnienie podczas pokonywania nierówności
Zwiń
X
-
Dudnienie podczas pokonywania nierówności
Panowie byłem dziś w salonie volkswagena specjalnie żeby przetestować czy golf variant i passat sedan mają takie dudnienie jak Octavia. Niestety musze stwierdzić że to samo zjawisko(dudnienia) występowało przy pokonywaniu nierówności w Golfie jak i w Passacie;/
Jeżeli ktoś nie wierzy prosze przejechać sie do salonów i sprawdzićOgolne prowadzenie bardzo dobre
Jedyne pocieszenie to że nie tylko nasze skody tak mają. Pozdrawiam
-
-
Ja się właśnie od kilku dni zastanawiam, czy to co słyszę w pracy zawieszenia, szczególnie na poprzecznych nierównościach, jest normalne czy też coś mam spartolone.
Nie wiem jak to opisać (nie stukanie, tylko taki "głuchy" dźwięk), ale w O2 tego nie miałem, a zawieszenie w sumie chyba podobne.
Słychać to z tyłu (chyba).Pozdro
Komentarz
-
-
Leniwiec : właśnie o tym piszemy taki głuchy niski dzwięk.. Testowany przezemnie passat sedan i golf variant miały to samo co moja Octavia jak i demonstracyjna Octavia którą też testowałem.
[ Dodano: Pią 11 Kwi, 14 17:50 ]
cóż moge napisać takie samochody teraz produkuje koncern VAG. Jeżdziłem też niedawno nowym : fordem Mondeo, Citroenem C5 i te samochody nie mają tego problemuPozdrawiam
[ Dodano: Pią 11 Kwi, 14 17:52 ]
jestem jescze tylko ciekaw czy Hatchbacki VAG mają to samo? Musze sie karnąć xD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voctawiasLukrys mogę w to uwierzyć, gdyż odbyłem jazdę ze szwagrem jego nowym superbem combi i miał to samo, więc nie jest to przypadek odosobniony tylko jedni zwracają na to uwagę a inni nie.
Komentarz
-
-
Wg mnie nie ma co się czepiać seryjnego zawiasu O3, wiadomo zawieszenie mechaniczne musi pracować i jakieś dźwięki wydaje podczas pracy ale wszystko to norma. Dla mnie podczas codziennej eksploatacji jest ok - tak na marginesie pracuje prawie 20 lat jako mechanik w serwisie i sporo już wiem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Trancer... nie ma co się czepiać seryjnego zawiasu O3, wiadomo zawieszenie mechaniczne musi pracować i jakieś dźwięki wydaje podczas pracy ale wszystko to norma. Dla mnie podczas codziennej eksploatacji jest ok - tak na marginesie pracuje prawie 20 lat jako mechanik w serwisie i sporo już wiem.
Auto, nawet takie jak O3, na trzepakach nie powinno wydawać ŻADNEGO stukania czy dudnienia... po to są te wszystkie silentbloki, łożyska, podkładki, amortyzatory i sprężyny.
Jeśli coś ponadstandardowego "słychać", to albo jest to uszkodzenie któregoś z elementów, albo niewłaściwie skonstruowana/zestrojona i nieskutecznie przetestowana konstrukcja zawieszenia.
Do tego jako odrębny temat dochodzi również bardzo słabe wyciszenie wnętrza - co pokazuje z marszu np. jazda po kocich łbach. Fala akustyczna swobodnie nie tłumiona przechodzi od podłogi czy mocowań kół/łożysk/amortyzatorów, turbulencji opływającego powietrza (np. przy kiepskiej nawierzchni lub uchylonych szybach) do wnętrza auta.
Tu kłania się nakład pracy potrzebny na testy akustyczne, o ile ktokolwiek je dla O3 kiedykolwiek robił.
Ciekawą wydaje się być dość spora różnica w tym temacie między O3 a SUPERBem...... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin
Komentarz
-
-
lukrys, daj auto do audio-maniaka niech ci całość dobrze wygłuszy i zapewne zrobi się ciszej
Ale nakład $ będzie :wink:O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
lukrys, można poprawiać wyciszenie mniej lub bardziej inwazyjnie
najmniej inwazyjna metoda to wg. mojej opinii podklejenie plastików od wewnątrz pianką np. GMS-022 * 10mm lub cieńszą w miejscach gdzie nie ma aż na tyle miejsca
koszty stosunkowo niewielkie, mało inwazyjne ale pracochłonne, nie koliduje z późniejszym wytłumianiem matami blach
nie wyciszy źródła ale wytłumi rozchodzące się dźwięki szczególnie w miejscach "pudeł rezonansowych"
dużym pudłem rezonansowym jest deska rozdzielcza dodatkowo z grająca w nim "struna" jakim jest stalowy stelaż spawany z cienkościennych rur
tutaj pomoże oklejenie stelaża matą i następnie pianka
da się to zrobić bez ściągania deski rozdzielczej
wszystkie te operacje nie kolidują z późniejszym wygłuszeniem blach matami co można zrobić w miarę potrzeb pod koniec czy wręcz po gwarancji
do tego macie silniki benzynowe które same w sobie są źródłem mniejszej ilości drgań przenoszonych na karoserię
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukrysok ale te maty są na kleju więc jak nie kolidują z pożniejszym wygłuszeniem?
Zamieszczone przez lukrysA druga sprawa te dudnienie wydobywa sie z tyłu samochodu i jest slyszalne tylko z przodu jak sie jedzie...
Zamieszczone przez lukrysketivv ile Cie wyszło wygłuszenie całego samochodu plus minus?
z doświadczenia takiego jakie mam mogę zaryzykować kosztorys dla auta typu OIII na poziomie 7-9 k pln gdyby to miała być w całości praca zlecona
w tym konkretnym przypadku nie robiłbym całego auta na wejściu, jeździłem OIII w benzynie i drgania są znikome w porównaniu do Yeti 2.0 TDI które ja miałem a częściowo i nadal mam
powiem tak trzeba by było "osłuchać" problem i pewnie jakieś rozwiązanie by się znalazło
nałożenie mat na całość powierzchni blaszanych to rodzaj ekstremizmu :-)
Komentarz
-
Komentarz