Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dudnienie podczas pokonywania nierówności

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dudnienie podczas pokonywania nierówności

    tom007, dzieki, jest to bardzo istotne, już zmieniłem info.

  • #2
    Dudnienie podczas pokonywania nierówności

    Panowie byłem dziś w salonie volkswagena specjalnie żeby przetestować czy golf variant i passat sedan mają takie dudnienie jak Octavia. Niestety musze stwierdzić że to samo zjawisko(dudnienia) występowało przy pokonywaniu nierówności w Golfie jak i w Passacie;/
    Jeżeli ktoś nie wierzy prosze przejechać sie do salonów i sprawdzić Ogolne prowadzenie bardzo dobre
    Jedyne pocieszenie to że nie tylko nasze skody tak mają. Pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      Lukrys mogę w to uwierzyć, gdyż odbyłem jazdę ze szwagrem jego nowym superbem combi i miał to samo, więc nie jest to przypadek odosobniony tylko jedni zwracają na to uwagę a inni nie.
      Octavia 3 - 1.4TSI

      Komentarz


      • #4
        voctawias DOKŁADNIE

        Komentarz


        • #5
          Ja się właśnie od kilku dni zastanawiam, czy to co słyszę w pracy zawieszenia, szczególnie na poprzecznych nierównościach, jest normalne czy też coś mam spartolone.
          Nie wiem jak to opisać (nie stukanie, tylko taki "głuchy" dźwięk), ale w O2 tego nie miałem, a zawieszenie w sumie chyba podobne.
          Słychać to z tyłu (chyba).
          Pozdro

          Komentarz


          • #6
            Leniwiec : właśnie o tym piszemy taki głuchy niski dzwięk.. Testowany przezemnie passat sedan i golf variant miały to samo co moja Octavia jak i demonstracyjna Octavia którą też testowałem.

            [ Dodano: Pią 11 Kwi, 14 17:50 ]
            cóż moge napisać takie samochody teraz produkuje koncern VAG. Jeżdziłem też niedawno nowym : fordem Mondeo, Citroenem C5 i te samochody nie mają tego problemu Pozdrawiam

            [ Dodano: Pią 11 Kwi, 14 17:52 ]
            jestem jescze tylko ciekaw czy Hatchbacki VAG mają to samo? Musze sie karnąć xD

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez voctawias
              Lukrys mogę w to uwierzyć, gdyż odbyłem jazdę ze szwagrem jego nowym superbem combi i miał to samo, więc nie jest to przypadek odosobniony tylko jedni zwracają na to uwagę a inni nie.
              I to nie tylko dotyczy Skody o czym pisałem w innym wątku, podobnie jest w MB C-Klass na 17", Passacie na 17" i trochę lepiej w E-klass (2014r) na 18' z pakietem AMG też słychać zawias i koniec. Ale w porównaniu do tych aut Octavia ma "średnie" zawieszenie a w porównaniu do KII Ceed lub Hyundaia I30 to jest luksus i pewność prowadzenia, że nie wspomnę o Chevrolecie Cruze, Oplu Astrze itp.
              Pozdr. Przemek

              Komentarz


              • #8
                Przejechałem 20 000 km i albo dudnienie ustało (może wyrobiło się zawieszenie) albo już tak się przyzwyczaiłem, że już dudnienia nie słyszę.
                Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                Komentarz


                • #9
                  Wg mnie nie ma co się czepiać seryjnego zawiasu O3, wiadomo zawieszenie mechaniczne musi pracować i jakieś dźwięki wydaje podczas pracy ale wszystko to norma. Dla mnie podczas codziennej eksploatacji jest ok - tak na marginesie pracuje prawie 20 lat jako mechanik w serwisie i sporo już wiem.

                  Komentarz


                  • #10
                    Trancer jako mechanik wytłumacz mi czemu w Octavii chodzi głośniej zawieszenie niż w astrze 3 która jest i była troche tańsza?

                    Komentarz


                    • #11
                      Skody są strasznie słabo wyciszane, do tego oferują dość dużą przestrzeń (jakby główne założenie znaku handlowego SKoda ilość vs. komfortu) w środku a to działa jak pudło rezonansowe

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez ketivv
                        Skody są strasznie słabo wyciszane, do tego oferują dość dużą przestrzeń (jakby główne założenie znaku handlowego SKoda ilość vs. komfortu) w środku a to działa jak pudło rezonansowe
                        Właśnie o tym samym pomyślałem i chyba jest to najlepsze wytłumaczenie.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Trancer
                          ... nie ma co się czepiać seryjnego zawiasu O3, wiadomo zawieszenie mechaniczne musi pracować i jakieś dźwięki wydaje podczas pracy ale wszystko to norma. Dla mnie podczas codziennej eksploatacji jest ok - tak na marginesie pracuje prawie 20 lat jako mechanik w serwisie i sporo już wiem.
                          Częściowo się z kolegą nie zgodzę...
                          Auto, nawet takie jak O3, na trzepakach nie powinno wydawać ŻADNEGO stukania czy dudnienia... po to są te wszystkie silentbloki, łożyska, podkładki, amortyzatory i sprężyny.

                          Jeśli coś ponadstandardowego "słychać", to albo jest to uszkodzenie któregoś z elementów, albo niewłaściwie skonstruowana/zestrojona i nieskutecznie przetestowana konstrukcja zawieszenia.

                          Do tego jako odrębny temat dochodzi również bardzo słabe wyciszenie wnętrza - co pokazuje z marszu np. jazda po kocich łbach. Fala akustyczna swobodnie nie tłumiona przechodzi od podłogi czy mocowań kół/łożysk/amortyzatorów, turbulencji opływającego powietrza (np. przy kiepskiej nawierzchni lub uchylonych szybach) do wnętrza auta.

                          Tu kłania się nakład pracy potrzebny na testy akustyczne, o ile ktokolwiek je dla O3 kiedykolwiek robił.

                          Ciekawą wydaje się być dość spora różnica w tym temacie między O3 a SUPERBem...
                          ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

                          Komentarz


                          • #14
                            jeżeli znajdzie sie ktoś kto potrafi usunąć te wade dudnienie w Octavii na nierównościach to płace za robocizne 3 razy więcej

                            Komentarz


                            • #15
                              lukrys, daj auto do audio-maniaka niech ci całość dobrze wygłuszy i zapewne zrobi się ciszej
                              Ale nakład $ będzie :wink:
                              O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                              Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                              Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                              Komentarz


                              • #16
                                ok a znacie może jakąś firme z okolic Katowic wygłuszjącą dobrze auta?

                                Komentarz


                                • #17
                                  lukrys, co z gwarancją na auto w Skodzie ?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Ciekawi mnie jedna rzecz, czy gość z firmy która zajmuje się profesjonalnie wygłuszaniem samochodów po zrobieniu rundki octavią byłby w stanie powiedzieć co trzeba zrobić aby tą niedogodność usunąć.
                                    Octavia 3 - 1.4TSI

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Też jestem tego ciekaw voctawias;P ketivv dobije do jednego roku i trudno nie będzie gwarancji ale też nie będzie więcej nerwów;P

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        lukrys, można poprawiać wyciszenie mniej lub bardziej inwazyjnie

                                        najmniej inwazyjna metoda to wg. mojej opinii podklejenie plastików od wewnątrz pianką np. GMS-022 * 10mm lub cieńszą w miejscach gdzie nie ma aż na tyle miejsca

                                        koszty stosunkowo niewielkie, mało inwazyjne ale pracochłonne, nie koliduje z późniejszym wytłumianiem matami blach

                                        nie wyciszy źródła ale wytłumi rozchodzące się dźwięki szczególnie w miejscach "pudeł rezonansowych"

                                        dużym pudłem rezonansowym jest deska rozdzielcza dodatkowo z grająca w nim "struna" jakim jest stalowy stelaż spawany z cienkościennych rur
                                        tutaj pomoże oklejenie stelaża matą i następnie pianka
                                        da się to zrobić bez ściągania deski rozdzielczej

                                        wszystkie te operacje nie kolidują z późniejszym wygłuszeniem blach matami co można zrobić w miarę potrzeb pod koniec czy wręcz po gwarancji
                                        do tego macie silniki benzynowe które same w sobie są źródłem mniejszej ilości drgań przenoszonych na karoserię

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          ok ale te maty są na kleju więc jak nie kolidują z pożniejszym wygłuszeniem? A druga sprawa te dudnienie wydobywa sie z tyłu samochodu i jest slyszalne tylko z przodu jak sie jedzie...

                                          [ Dodano: Sro 16 Kwi, 14 09:56 ]
                                          ketivv ile Cie wyszło wygłuszenie całego samochodu plus minus?

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Z obserwacji jakie mam - nie jest to ta nieszczęśliwa belka która niby głośno pracuje, bo dla mnie pracuje cicho tylko efekt wjechania w nierówność powoduje głuchy(nie głośny) odgłos w środku, który jest efektem złej akustyki, tak jak tutaj już ktoś zauważył.
                                            Octavia 3 - 1.4TSI

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              A może powiedzcie czy macie koło zapasowe? Ja mam 1.8 bez koła i nic nie dudni.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez lukrys
                                                ok ale te maty są na kleju więc jak nie kolidują z pożniejszym wygłuszeniem?
                                                tak jak wcześniej wspominałem podklejasz wewnętrzne części plastików a nie blachę, która zostaje cały czas w stanie fabrycznym

                                                Zamieszczone przez lukrys
                                                A druga sprawa te dudnienie wydobywa sie z tyłu samochodu i jest slyszalne tylko z przodu jak sie jedzie...
                                                deska rozdzielcza to był przykład, tak samo można "pobawić się" w innych miejscach

                                                Zamieszczone przez lukrys
                                                ketivv ile Cie wyszło wygłuszenie całego samochodu plus minus?
                                                he he :-)
                                                z doświadczenia takiego jakie mam mogę zaryzykować kosztorys dla auta typu OIII na poziomie 7-9 k pln gdyby to miała być w całości praca zlecona


                                                w tym konkretnym przypadku nie robiłbym całego auta na wejściu, jeździłem OIII w benzynie i drgania są znikome w porównaniu do Yeti 2.0 TDI które ja miałem a częściowo i nadal mam

                                                powiem tak trzeba by było "osłuchać" problem i pewnie jakieś rozwiązanie by się znalazło

                                                nałożenie mat na całość powierzchni blaszanych to rodzaj ekstremizmu :-)

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Ja mam bez koła. Jeszcze jedna rzecz - tak jak lukrys już zauważył, że im bardziej auto dociążone to efekt bardziej się uwidacznia.
                                                  Octavia 3 - 1.4TSI

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X